30 juli 2015 173 km

31 juli 2015 - Schoten, België

Vandaag laatste keer ontwaken in een hotelbed en dat was om 6.35 u. Zoals elke ochtend drinken we koffie en nemen we een douche. Daarna zoals de voorbije 14 dagen alles inpakken en de dekentjes van onze mototjes afhalen. Omstreeks 10 u vertrekken we richting Ieper en het regent ondertussen. Omstreeks 10.15 u rijden we België weer binnen. Vreemd gevoel is dat en je hoeft de grens niet te zien want zelfs met je ogen dicht zou je weten dat je er terug bent. Nergens op onze hele trip kwamen we zo'n slechte wegen tegen zoals hier. Het is een regelrechte schande en wij betalen daar toch allemaal mee voor dacht ik toch. In landen die wel 4 keer de omvang van België hebben is dat wel mogelijk. Echt zelfs in het kleinste franse boerendorp lagen de wegen er nog beter bij ! (Kom nadinneke maak je niet druk want het is nog vakantie denk ik) we komen aan op de markt in Ieper en nog steeds regent het. We wandelen een beetje rond en gaan dan een panos binnen voor ons ontbijt. Als we daar binnen zitten gaan de hemelsluizen helemaal open met hagel erbij. We wachten even tot het ergste voorbij is en wandelen nog tot aan de Menenpoort. Een mens wordt hier toch klein en stil van als je al die namen ziet. Dat is trouwens ook elke keer weer als je op je weg zo een militaire begraafplaats tegen komt. Wat hebben de mensen hier af gezien. Stof tot nadenken eigenlijk maar nu moeten we ons nog focussen op het laatste stukje rijden. We nemen de autostrade wat tegen onze principes is met de moto maar we zien dat het weer (en die kutwegen oeps ja sorry het zit hoog ) het niet toe laten om nog een dag rustig te genieten. We rijden tot in Nazareth waar er een wolkbreuk los barst. Best even wachten hier denken wij slen met nog een hele groep andere motards . Leuke babbel toch altijd met mensen die dezelfde interesse hebben. Rond 15.05 u besluiten we dan toch maar verder te rijden. Het regent nog harder en ik voel dat het water langs mijn motorpak tot aan mijn voetjes loopt. Yes we are back in Belgium. Met dit weer wordt het eens te meer duidelijk ! Omstreeks 15.45 rijden we de parking thuis op. We are home. We hebben in totaal 3093 km gereden en het was fantastisch. We hebben goed gelachen en mijn rijtechnieken zijn er weer een heel stuk op vooruit gegaan want we hebben zowat alles gehad onderweg. Deze trip door Luxemburg, Duitsland, Zwitserland en Frankrijk was zalig. Sommigen zullen het de mc donalds tour noemen dat weet ik nu al maar dat trekken we ons niet aan. Wij weten beter. Dank u sjoeke om me zo goed voor te bereiden op elke bocht, kiezel, auto , hola pola (dat wil zeggen "rustig aan") enz die onze weg kruisten en merci Yannick om er mee zo een toffe vakantie van te maken. Ik hoor je precies toch spreken van een volgende keer dus voor jou was het ook top denk ik.
Ja fans dit was mijn laatste blog. Ik ga de mannen nog een kort stukje laten schrijven en dat post ik ook nog even. Aan alle mooie liedjes komt een einde...... Volgend jaar blog ik opnieuw en waarschijnlijk wordt het dan Schotland. We kunnen al beginnen met de voorbereidingen. Bedankt voor het volgen. Schrijf even jullie reactie dan weet ik of jullie het ook leuk vonden. Xxx Dientje