29 juli 2015 370 km

29 juli 2015 - Rijsel, Frankrijk

We ontwaakten om 7.05 u., deden het rolgordijntje open en wat zagen we...... De zon die eindelijk terug een weg door de wolken had gevonden. Dat geeft een mens instant energie maar toch hebben we onze kop zwarte brandstof ook nog nodig. Daarna inpakken en voorbereiden voor een lange rit vandaag. We vertrekken omstreeks 10 u vanuit Deauville en rijden nog even langs Honfleur. Dit is echt een aanrader. Een super mooi stadje. We eten een belegd broodje en rijden dan richting Pont de Normandie. Wauw wat een zicht die brug. We zetten ons schrap want er staat heel veel wind en op die hoogte voel je daar nog meer van. Super zicht heb je op die brug. Toch ook een knap staaltje architectuur. We moeten vandaag tot in Lille en besluiten dit toch maar langs de autostrade te doen. We stoppen nog even in Amiens om te eten in de mc do (ah ja wat anders). Het motorrijden kruipt niet in je kleren en anders zouden we pas heel laat aankomen in ons hotel. Omstreeks 18.30 komen we aan in Rijsel en laden we de bagage af en brengen die naar de kamer. Op weg naar het hotel zagen we dat er een Flunch net om de hoek was dus ons laatste Franse avondmaal nuttigden we daar. Daarna nog even in het shoppingcenter rond gewandeld en nu bedje in want morgen laatste tocht terug naar la Belgique........ nog een bezoek aan Flanders Fields in Ieper en dan back to Schoten !