26 juli 2015 170 km

27 juli 2015 - Barjouville, Frankrijk

Vandaag wakker om 7.30 en oooooh jaaaaaaa coffeetime ! Waterkokerke op gezet oploskoffie, zoetjes en een wolkje melk en onze motor is gestart ! Die andere motors stonden netjes ondergestopt onder hun dekentje op de parking van het hotel want gisteren regende het erg hard. Rond 10.30 u rijden we naar Versailles. Eerst enkele ronde punten, daarna lange saaie banen dwars door de Franse graanschuren waar er heel veel wind stond. Het is echt beentjes dicht knijpen en handen stevig aan het stuur. Dan verlaten we de grote baan en rijden we langs enkele kronkelende wegen door de bossen tot bij een bakker in dampierre-en-yvelines waar we onze lunch eten. Daarna onze route verder tot we in Versailles aankomen. We parkeren en krijgen een kleine regenvlaag over ons. Daarna klaart het gelukkig op en kunnen we de prachtige tuinen bezoeken. Zo mooi dat die aangelegd zijn. Prachtige marmeren beelden en vazen, mooie vijvers met fonteinen. Dat ze dat in die tijd al allemaal konden maken is toch ongelooflijk. Daarna terug richting Chartres en onderweg stoppen we nog in Rambouillet om een koffie te drinken en iets kleins te eten. Gelukkig schijnt de zon af en toe en is de temperatuur aangenaam ! Nog even langs kfc en leclerc en daarna bedje in want morgen gaan we richting Normandie. Ons hotel is in deauville en daar moest ik met mijn deauville toch eens zijn geweest. Yabedabedoe nu oogjes toe. Toedeloe