26 juli 2015 16 km

26 juli 2015 - Barjouville, Frankrijk

Vandaag rustig wakker geworden om 8.15 u en natuurlijk eerst koffie gedronken. Hoe kan het ook anders. Dat zwarte goedje is voor ons zoals de benzine voor onze motors. Allemaal de douche in en rond 9.30 vertrekken we richting Chartres. We zetten de moto's daar in een overdekte parking want ze spreken van regen. We bezoeken eerst de kathedraal die indrukwekkend is. Mooi bouwwerk met super mooi glas in loodwerk. Ze zijn de kerk aan het restaureren dus dat neemt een beetje het zicht weg. Er is juist een viering bezig en dat maakt een mens toch altijd even stil. Prachtig gezang klinkt nog mooier door de akoestiek van de kerk. Daarna zoeken we een bakker om ons ontbijt aan te kopen. We wandelen verder door de straatjes van Chartres en gaan nog eens wat koffie bijtanken. Goedkoop is het hier niet maar ja het is maar 1 keer vakantie. Onderweg worden er weer vele grapjes uitgehaald. Danny heeft zo zijn woordje "frenchy frenchy" dat wordt uitgesproken net zoals Rene frans spreekt in "alo alo". Yannick en ik gaat dan dubbel van het lachen. We begeven ons naar de moto en willen met onze ticket betalen maar dat verdomde machien slikt het in en we krijgen het er niet terug uit. Niemand te bespeuren dus duwen we op het belleke. Un instant svp klinkt het. De dame begrijpt ons niet zo goed en ik krijg het op mijn zenuwen. Er staat nu ook al een auto achter ons aan te schuiven. Die fransman spoort ons aan met de moto's naast de bareel te rijden. Dat doen we dan ook maar eerlijk als we zijn (en ook voor de bewakingscamera) duw ik toch nog 1 keer op het belletje. Weer un instant svp. De dame zegt uiteindelijk dat we mogen vertrekken zonder betalen. Eind goed al goed. Terug naar ons hotel want het weer wordt slechter en slechter. Vlakbij het hotel is een leclerc met een "Flunch garden" (zoals in belgie de lunch garden) waar we dan uit pure verveling maar een ijsje gaan eten en ook ons avondeten nuttigen we daar. Daar is het lekker en betaalbaar. Ook daar wordt er veel gelachen. 'S avonds nog een beetje tv op de kamer en bedje in. Morgen rijden we eens naar Versaille. Het weer zou dan beter moeten zijn. Nu oogjes sluiten. Hasta mañana oh nee het is hier a demain natuurlijk.