21 juli 2015 verjaardag yannick 250 km

22 juli 2015 - Charbonnat, Frankrijk

Vandaag tot 7 u geslapen. Dat deed eens deugd. Voor ontbijt gezorgd en onze jarige wakker gemaakt. Rustig alles voorbereid en route gepland om naar het mooiste stadje van Frankrijk te rijden. Een aanradertje van Dirk en Cathy Vezelay, Avalon. De route heen was 140 km en het was weer snikheet. Daar aangekomen hebben we onmiddellijk een lekker artisanaal ijsje gegeten. Een wandeling naar de prachtige basiliek door prachtige straatjes met oude gebouwen. De terugweg die ingepland was moest normaal vlotter gaan langs grotere wegen. De hitte was ondertussen ondraaglijk geworden. Daarbij komt dan nog de warmte van de moto....... De weg die we moesten hebben vonden we niet en daardoor kwamen we weer op kempische veldwegen dwars door de Morvan. We hebben de twee dagen dat we hier zijn elk bochtje van de streek gezien denk ik. Onderweg moesten we nog wat inkopen doen voor de bbq. Ik voelde me ondertussen precies een hard gekookt eitje. Ik ben altijd goedgezind maar nu had ik het wel gehad met de hitte, kiezels, slechte wegen en bochten. Ik wou in het zwembad hangen. Eens aangekomen aan de gite was dat wel het eerste wat we hebben gedaan. Daarna nog bbq voor Yannick zijn verjaardag samen met onze gastheer en gastvrouw. Nu is het bedtijd. Het is 00.15 en het was een zeer vermoeiende dag. Toedeloe en oogjes toe.